C18 Triple Six Batavia Spider
Eerst een kleine ontdekking. Ik kwam erachter dat een 8C 2900B van een vrij beroemde Nederlander geweest is, iemand die bekend stond om smaak op autogebied. Onderstaand model is van Prins Bernhard geweest, een erg mooie uitvoering van de Spyder.
De carrosserie heeft iets meer vorm gekregen. De modellen met losse spatborden zijn een grote uitdaging. Dit komt vooral doordat de spatborden over alle assen gebogen zijn (x,y,z). Bij een modernere auto kan ik de buitenlijn uittekenen en op het oog de bogen erin maken. Het probleem hier, is dat die buitenlijn haast niet bestaat door de vele bollingen. Ondertussen ben ik al een tijdje bezig om die bollingen voor me te zien, maar daardoor zullen jullie nog wel even moeten wachten op de spatborden.
Maar ik heb gezegd dat er meer vorm gekomen is, en dat is ook zo. De kont van de auto heeft de uiteindelijke lengte en vorm gekregen. Uiteindelijk ben ik toch maar gegaan voor een combinatie van stijlen; het wordt een brede carrosserie met de spatborden vrijwel eraan vast (Alfa 2900B), maar toch komt het wel uit op een punt waar het kenteken net op zal passen (Bugatti T57 Corsica). De kont is ook een stukje gelift (heel ver, met veel fantasie te zien als een E-type referentie), waarschijnlijk komt de uitlaat er nog onder.
Tot zover de tekst en het begin van de foto’s:
Geef een reactie