C 8 GP Monza

C 8 GP Monza

Tijd voor de bouw! De basis van de auto is het chassis. In dit geval zijn dat twee chassisbalken met een buiging aan de voor- en achterkant. Voor optimale stevigheid moet dit natuurlijk uit één stuk gebogen worden. Stap twee is de twee balken verbinden met dwarsliggers. De uitdaging is om alles recht en uitgelijnd te krijgen, want een goede basis is natuurlijk het halve werk.

Cheeta C8 GP Monza bouwverslag foto van het chassis Bovenaanzicht van het chassis van de Cheeta C8 GP Monza in het bouwverslag

De volgende stap is de voorophanging, omdat de wielen ook ergens aan vast moeten zitten. Natuurlijk gaat dit ook weer een werkend stuurmechanisme worden. De wielen zitten vast aan korte messing pijpjes die kunnen draaien. Met een extra staafje aan het pijpje kan het wiel verbonden met de anderen. Als de stuurstang er opzit kan er gestuurd worden. Klinkt vaag? Gelukkig hebben we de foto’s nog.

Modelbouw voor wielophanging voorwielen Cheeta Schaalmodel voorwiel ophanging Cheeta C8 GP Monza

Dan zijn we nog even bezig geweest met de ijzeren staven. Na wat buigen, heel veel meten en nog meer buigen komt er al wat vorm in de auto.

Cheeta C8 GP Monza zijaanzicht van het rollend chassis met wielen

Tot de volgende!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *