C16 AVUS

C16 AVUS

Ik zeg het al zo vaak, maar ik moet consequenter worden met die dingen. Goed, de update is dit keer het sturen waarmee de ophanging af is.

Het is het standaardconcept van mijn modellen. De stuurkolom zit dit keer wel boven de balk tussen de wielen. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Cheeta C12, dan zit ie daar eronder. Om de auto nog wel naar links te sturen als je naar links stuurt met het stuur, is de beugel aan de eerdergenoemde balk op de volgende foto aan de bovenkant van de balk (niet te zien op de foto trouwens, maar op latere foto’s zie je een verticale staaf aan de stuurkolom, die staaf zit door de beugel). Hierdoor kan de hele ophanging van het wiel verder naar voren staan, want gangbaarder was destijds. Ik hoop dat jullie het nog begrijpen, maar anders hebben we de foto’s nog. Het soldeerwerk moet nog gevijld worden, omdat er op deze delen nogal wat kracht komt te staan heb ik het zo stevig mogelijk vast proberen te zetten.

Afbeelding

Hier is in het midden van de foto de staaf en de beugel te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Om ook nog te kunnen sturen heb ik een stuurwiel gemaakt

Afbeelding

En dit alles maken zonder het te testen kan natuurlijk niet, dus ook de wielen heb ik er even ondergezet.

Afbeelding

Het camber wordt nog iets minder natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Dat was hem weer voor nu. De volgende keer zal het weer wat framewerk worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *