C 8 GP Monza
In dit stadium, nu de grove lijnen er zijn, splits het project het zich in twee delen: het front met de motor en de achterzijde met het interieur. De stuurstang is eigenlijk de grote verbindende factor daartussen, aangezien deze door de motorruimte in het interieur moet eindigen (werkend en wel). Om de voorkant en achterkant echt te scheiden, moet eerst de firewall (vuurschot) dichtgemaakt worden. Een mooie gelegenheid om m’n werkmethode te laten zien.
Men neme een stukje blik en knipt dit op maat. De randen worden schoon gevijld om de tin te laten hechten.
[
Next is het stuk blik vastzetten in het model.
Vervolgens rondom van tin voorzien, vijlen en dan is er een firewall.
En met dat deel klaar is het tijd om naar het interieur te kijken. Kort gezegd; een stuur, pedalen, een versnellingspook, instrumenten en een stoel. Het stuur is voorbereid met een gat voor de stuurstang en nu is het een kwestie van uitmeten waar deze moet komen. De pedalen zijn in dat opzicht eenvoudiger, want die komen tegen het vuurschot. De versnellingspook maakt het ook niet te moeilijk, dus ook die is toegevoegd.
Ondertussen is er ook wat geprutst aan de motor, dat houden jullie nog tegoed. Hieronder wel nog een paar plaatjes om mee af te sluiten.
Geef een reactie