C16 AVUS
Het duurde weer eventjes, maar er is weer een update:
Nu de ruimtes van de wielkasten voor de wielen klaar zijn, wordt het tijd voor het aerodynamische deel. Normaal laat ik niet veel van de oude referentiefoto’s zien omdat ik die auto’s puur als inspiratie gebruik, maar dit keer vind ik het wel mooi om er een te laten zien. Dit is de basis inspiratieauto van mijn C16; de Mercedes Benz W154 3 liter Rekordwagen, als het goed is uit 1939 (met dank aan petrolhead.tumblr.com ).
En een mooi filmpje van Britshpathé erbij van Duitsers, dit soort auto’s waren propaganda materiaal van de Nazi partij, op enkele modellen uit de late jaren ’30 staan er swastika’s.
Maar goed, voor zover de geschiedenisles. Voor mijn model betekent dat nog meer gebogen metaal. Allereerst de voorste wielkast:
(let niet op de afwerking van het solderen, dit schiet niets op als er straks nog blik overheen moet.)
En dan is de achterste aan de beurt.
Met het volgende totaal plaatje voor de linkerkant van de auto
Natuurlijk heb ik de wielen er ook nog even ondergezet voor het checken van de verhoudingen.
Over het volgende deel heb ik lang na moeten denken over hoe ik het vast zou zetten. Die wielkasten moeten wel gesloten kunnen worden om te passen in de jaren ’30. Ik heb voorzet stukken gemaakt die precies passen in de wielkasten, aan de voorkant is er een stuk van het nieuwe deel meegepakt, aan de achterkant is het puur de cirkel voor het wiel. Later ga ik ze met stukjes metaaldraad laten scharnieren om het vaste frame. Op de foto’s zit het heel mooi vast met tape.
Dat was hem weer!
Geef een reactie